STEM-освіта:
Не навчайте дітей так, як навчали вас, -
вони народились в інші часи...
STEM-освіта заснована на міжтрандисциплінарних підходах:
побудови навчальних програм різного рівня та окремих дидактичних елементів дослідження явищ і процесів навколишнього світу вирішення проблемно орієнтованих завдань.
Завдання STEM-освіти -це конкурентоспроможність випускників на сучасному ринку праці здатність і готовність до:
– розв’язання комплексних задач (проблем)
– критичного мислення
– творчості
– когнітивної гнучкості
– співпраці
– управління
– здійснення інноваційної діяльності.
Акронім STEM — це:
STEM =Science, Technology, Engineering, Mathematics - акронім слів природничі науки, технологія, інжиніринг, математика англійською мовою.
STEAM=Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics-акронім слів природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика англійською мовою
STREAM=Science, Technology, Reading+WRiting Engineering, Arts, and Mathematics - акронім слів природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика.
Головна мета STEM-освіти – це реалізація державної політики з урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» задля:
-посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді й професійної компетентності науково-педагогічних працівників.
Ключові компетентності Нової української школи гармоніюють у системі STEM-освіти, створюючи основу для успішної самореалізації особистості і як фахівця, і як громадянина. Використання провідного принципу STEM-освіти — інтеграції — дає змогу здійснювати:
-модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу предметів природничо-математичного циклу технологізацію процесу навчання та формування навчальних компетентностей якісно нового рівня якіснішу підготовку молоді до успішного працевлаштування та подальшої освіти.
Організаційна та навчально-методична робота STEM-освіти STEM-орієнтований підхід до навчання є одним із актуальних напрямів модернізації та інноваційного розвитку природничо-математичного й гуманітарного профілів освіти.
Такий підхід у школі сприяє:
-популяризації інженерно-технологічних професій підвищенню поінформованості про можливості кар’єри в інженерно-технічній сфері формуванню стійкої мотивації у вивченні дисциплін, на яких ґрунтується STEM-освіта.
Запровадження STEM-навчання має відбуватися:
-у межах чинного законодавства на засадах особистісно зорієнтованого, діяльнісного і компетентнісного підходів без очікувань повного переходу до другого покоління Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм за розуміння напрямів освітніх реформ задля більш якісного та сучасного навчання учнів поступово.
План
заходів проведення STEAM-місячника
на тему: «Кольорові ідеї та рішення, що змінили світ»
в Шандрівському НВК
№ з/п |
Назва заходу |
Дата проведення |
відповідальний |
1 |
Інструктивно – методична нарада по вивченню нормативно – правового забезпечення STEM освіти та методичних рекомендацій щодо її впровадження в освітній процес. |
07.11.2019 |
Володько Ю.М. |
2 |
Засідання проблемного семінару на тему: «"STEM освіта в формуванні ключових компетентностей учнів на уроках» |
11.11.2019 |
Володько Ю.М. |
3 |
Тренінг «“Шляхи впровадження STEM-освіти в навчальних закладах» |
15.11.2019 |
Мороз Н.І. |
4 |
Майстер – клас на тему: «STEM освіта на уроках математики" |
18.11.2019 |
Жукова І.Б. |
5 |
Круглий стіл «Особливості використання STEM-технологій в навчанні математики |
20.11.2019 |
Білокінь Я.М. |
6 |
Майстер - клас «Аналіз змістовних ліній навчальних програм» |
22.11.2019 |
Половинко Л.П. |
7 |
Інтегрований урок з фізики, біології, трудового навчання |
25.11.2019 |
Половинко Л.П. Жукова І.Б Матяш Я.О. |
8 |
Засідання педагогічної ради "STEM-освіта: впровадження та перспективи розвитку " |
26.11.2019 |
Володько Ю.М. Половинко Л.П. |
9 |
Майстер – клас «Розробка STEM- уроку» |
26.11.2019 |
Білокінь А.В. |
10 |
Круглий стіл для учнів 8 – 11 класу «STEM: професії майбутнього». |
27.11.2019 |
Дорошенко Н.В. |
11 |
Практикум «Можливості впровадження STEM - освіти в початковій школі». |
29.11.2019 |
Гранатир І.М. |
Звіт вчителя 4 класу Поліщук Т.М.
Звіт вчителя української мови та літератури Дорошенко Н.В.
Звіт про роботу вчителів МО природничо-гуманітарного циклу предметів
Наказ про підсумки проведення місячника STEM освіти