Неділя, 2024-12-22, 5:21 AM
Шандрівський ліцей
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Профорієнтаційна робота Реєстрація Вхід
Меню сайту

КОРИСНІ ПОСИЛАННЯ

      Профорієнтаційна робота – КУ НВК №16                                                                                                                                                                                                                   

План

профорієнтаційної роботи
на 2023/2024 навчальний рік

№ з/п Зміст діяльності Термін виконання Відповідальні

І. Організаційна робота

1. Скоординувати роботу педколективу по формуванню профільних та допрофільних класів Квітень Адміністрація школи
2. Розробити навчальний план з урахуванням профілю навчання та аналізу щодо перспективності існуючих профілів Травень Адміністрація школи
3. Забезпечити відповідним оснащенням кабінети до обраного профілю навчання Серпень-вересень Завідуючі кабінетами
4. Організувати роботу факультативів, курсів за вибором, гуртків, які сприяють поглибленню і розвитку нахилів та здібностей учнів Вересень Заступники директора з НВР, ВР
5. Організувати та забезпечити участь учнів закладу в Тижня профорієнтації «Світ професій» (за окремим планом) 01.02.-05.02. Заступник з ВР Учитель трудового навчання
6. Організувати та забезпечити участь здібних та обдарованих учнів школи у предметних олімпіадах, конкурсах МАН, «Кенгуру», «Колосок», «Левенятко», «Пазл», «Гринвіч» тощо, інтернет-олімпіадах, у роботі «Євроклубу» Протягом року Заступники директора з НВР
7. Організувати участь педагогічних працівників у конкурсах «Учитель року» Протягом року Адміністрація школи
8. Скоординувати роботу кабінету інноваційних технологій з метою підвищення якості освіти в класах допрофільної та профільної підготовки Протягом року Заступник директора з НВР
9. Забезпечити поповнення бібліотечного фонду інформаційно-методичною літературою, підручниками відповідного профілю та фаховими виданнями за рахунок передплати нових періодичних видань з педагогіки та психології Протягом року Адміністрація школи Завідуючий бібліотекою
10. о Організувати та провести роботу з профорієнтації з батьками Протягом року Адміністрація школи 
11. Організувати співпрацю з організаціями, навчальними закладами, центром зайнятості. Розширення співпраці закладу з ВНЗ різних рівнів акредитації Протягом року Заступники директора з ВР, НВР
12. Забезпечити своєчасну курсову перепідготовку вчителів у СОІППО Протягом року Заступник директора з НВР
13. Забезпечити постійне функціонування профорієнтаційного терміналу міської служби зайнятості Протягом року Адміністрація школи
14. Провести нараду при директору «Професійне самовизначення учнів» з метою надання рекоменкдацій щодо перспектив формування профільних класів Лютий Директор школи
15. Провести нараду при заступнику директора з НВР по формуванню допрофільних спеціалізованих класів Квітень Адміністрація школи
16. Заслуховувати на нарадах, засіданні педагогічної ради школи питання «Проходження ДПА, ЗНО учнями 9-х, 11-х класів» Згідно з планом Адміністрація школи
17. Скласти та обговорити план профорієнтаційної роботи на наступний рік Травень Адміністрація школи, ПС, керівники м/о

ІІ. Методична робота

1. Надати рекомендації класним керівникам щодо планування та здійснення роботи з профорієнтації з дітьми різних вікових груп Протягом року Заступники директора з НВР, ВР
2. Організувати інформування педагогічного колективу на засіданнях педагогічних рад, методичних об’єднаннях класних керівників за окремим планом Протягом року Адміністрація школи
3. Провести методично-інструктивні оперативні наради щодо теоретико-практичної основи організації профільного навчання Протягом року Заступники директора з НВР
4. Забезпечити участь учителів школи у семінарах, конференціях міста з питань нового змісту середньої освіти, упровадження новітніх технологій, особистісно-орієнтованої освіти Протягом року Адміністрація школи
5. Провести предметні тижні, декади Протягом року Вчителі-предметники Класні керівники
ІІІ. Психологічний супровід
Робота у школі І ступеня ( 1-4 класи )
1. Провести заняття «Усі професії хороші – обирай до смаку», «Професії моїх батьків», «Світ професій. Яка із них найкраща?» Протягом року Класні керівники 
Робота у школі ІІ ступеня ( 5-9 класи )
1. Формувати ціннісні орієнтації учнів, навички самопізнання і самооцінки під час профорієнтаційної гри «Подорож у світ професії» (5-6 класи) Протягом року  
2. Залучити учнів до тренінгового заняття «Усвідомлений вибір професії як запорука життєвого успіху» (7 клас) Протягом року  
3. Провести профорієнтаційні розвиваючі заняття «Вперед у майбутнє» (8 клас) та «Знайди свій шлях» (9 клас) Протягом року  
4. Надати індивідуальні та групові консультації для учнів та їх батьків з питань профілізації, розвитку здібностей дітей Протягом року  
5. Провести тестування учнів 9-х класів з наданням рекомендацій щодо вибору профілю навчання в 10 класі за методиками «ДДО» Клімова, «ОПС» Голанда, «Анкета визначення подальшого розвитку профільного навчання» та Анкета центру зайнятості Січень-Лютий  
6. Обговорення результатів обстеження учнів 9-х класів нараді при заступнику директора з НВР ІІ семестр Заступники директора
Робота в школі ІІІ ступеня ( 10-11 класи )
1. Провести профорієнтаційне тренінгове заняття «Майбутня професія», «Погляд у майбутнє» та «Профорієнтаційний тренінг» ІІ семестр  
2. Провести психологічну діагностику учнів 11-х класів з метою визначення життєвого і професійного самовизначення учнів за методиками «ДДО» Клімова, «ОПС» Голанда, «Анкета визначення подальшого розвитку профільного навчання» та Анкета центру зайнятості Січень-Лютий  
3. Організувати зустрічі із спеціалістами центру зайнятості міста Суми Протягом року  
4. Надавати індивідуальні консультації для усіх учасників освітнього процесу з питань профорієнтації, розвитку здібностей учнів Протягом року  
5. Провести групові консультації по обговоренню результатів профдіагностики та питань вибору професії Протягом року  

 

ІV. Виховна робота
1. Формувати навички взаємодії з оточуючими через активні форми роботи з учнями та їх батьками (за планом виховної роботи та батьківських зборів) Протягом року Класні керівники
2. Ознайомити учнів зі світом професій під час декади профорієнтації Лютий Класні керівники
3. Вивчити та врахувати вікові та індивідуальні особливості розвитку, рис характеру , інтересів, здібностей учнів при плануванні та проведенні виховної роботи Протягом року Класні керівники
4. Формувати навички самопізнання і самооцінки під час індивідуальних та групових консультацій та виховних тематичних годин Протягом року Класні керівники 5-11-х класів
5. Проводити екскурсії у навчальні заклади та на підприємства Протягом року Класні керівники 6-11 класів
6. Організувати зустрічі з представниками різних професій Протягом року Класні керівники 1-11 класів
7. Організувати зустрічі з представниками центру зайнятості Протягом року Класні керівники 8-11 класів
8. Формувати емоційно-позитивне ставлення до трудової діяльності, розвиток трудових вмінь, навичок учнів шляхом розподілу доручень у класі Протягом року Класні керівники
9. Залучати учнів до трудового десанту Протягом року Класні керівники 5-11-х класів
10. Забезпечити участь старшокласників у днях «Відкритих дверей» навчальних закладів ІІ семестр Класні керівники 9-11-х класів
11. Провести цикли виховних годин із запрошенням батьків – представників різних професій Протягом року Класні керівники 7-11-х класів
12. Організувати екскурсії в центр зайнятості «Один день із професії» Протягом року Класні керівники 8-11 –х класів
13. Провести інформаційні п’ятихвилинки «Моя майбутня професія», «Фестиваль професій» тощо Протягом року Класні керівники 9-11-х класів
V. Робота з батьками
14. Здійснити просвіту батьків учнів на батьківських зборах: - «Врахування психологічних особливостей, інтересів, здібностей, нахилів підлітків у їх професійному самовизначенні» (10 класи); - «Навчальні заклади області. Допомога батьків при виборі професії» (11 класи); - «Допомога батьків підліткам у їх професійному самовизначенні» (9 класи); - «Роль сім’ї у виборі майбутньої професії дитини» (8 класи) Лютий,
Травень
Класні керівники
15. Здійснити психологічну просвіту батьків учнів на класних батьківських зборів: - «Роль сім’ї у визначенні життєвого шляху старшокласників»; - «Професійне самовираження учнів», - «Батьківський авторитет. Як ним скористатися, коли дитина обирає професію»; - «Сьогодні – старшокласник, завтра – студент» Грудень
Лютий
Квітень
 

 

 

 

 

   

 

Профорієнтаційна робота

Вибір професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має велике значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії — це, по суті, вибір життєвого шляху, вибір долі.

З метою формування в учнів професійного самовизначення в закладі освіти налагоджена робота з професійної орієнтації.

У сучасних умовах світ професій дуже рухливий: немала частина старих професій зникає, багато виникає нових спеціальностей. Спостерігається масова перекваліфікація. Професійна орієнтація у школі врахувує перехід до більш престижних, цікавих і оплачуваних професій. Здобувачі освіти повинні знати якомога більше професій, їх особливості, вміти порівняти свої можливості з вимогами професій до її носіїв.

Завданням профорієнтаційної роботи з учнями є їх підготовка до свідомого вибору професії.

Змістом профорієнтаційної роботи є:

а) розкриття перспектив галузі, в якій учень має намір обрати професію;

б) місце обраної ним професії серед інших професій певної галузі;

в) перспективи вдосконалення своєї професії і свого професійного зростання;

г) умови роботи з обраної професії;

ґ) обсяг знань, умінь і навичок, яких вимагає обрана професія.

 

 

Твоє майбутнє в твоїх руках  (формування ціннісного ставлення до себе, до праці). Виховні заходи профорієнтаційного спрямування.

 

"Цікавий світ професій" Заняття з використанням профорієнтаційних ігор

ПРОФОРІЄНТАЦІЙНА РОБОТА  

В ШКОЛІ ЯК УМОВА ПРОФЕСІЙНОГО САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШИХ ШКОЛЯРІВ  

Проблема професійного самовизначення школярів та профільного навчання у школі наразі надзвичайно актуальна. Одним з найважливіших завдань, яке ставить перед собою сучасна молодь, є пошук і знаходження певної професії, профілю, які дадуть можливість не тільки забезпечити себе і майбутню сім’ю матеріально, але й отримувати задоволення від улюбленої справи.  

Професійне самовизначення постає як серйозна життєва потреба. Щороку сотні тисяч юнаків і дівчат, що завершили шкільне навчання, починають шукати застосування своїм силам і здібностям «у дорослому житті». При цьому, як свідчить статистика, більша частина молодих людей зіштовхується з серйозними проблемами, пов'язаними з вибором професії, профілю подальшої освіти, наступним працевлаштуванням тощо. І причини не тільки в «закритості» ринку праці для молодих і недосвідчених, але й у тім, що більшість старшокласників має досить приблизні уявлення про сучасний ринок праці, про існуючі професії, вони не в змозі співвіднести пропоновані тією або іншою сферою професійної діяльності вимоги зі своєю індивідуальністю.  

Перехід до ринку праці не тільки вніс корективи, але й істотно змінив підходи до розробки теорії та практики професійного самовизначення молоді. Справа в тому, що в умовах ринку не всі працівники будуть мати постійно оплачувану роботу протягом усього трудового життя, тим більше пов'язану з однією й тією же професією, спеціальністю. У зв'язку з цим кожному фахівцеві необхідно не тільки постійно вдосконалюватися в професії, але й бути готовим до зміни виду професійної діяльності, проявляти економічну активність, уміти самореалізуватися в іншій площині суспільних робіт, виконуючи функції «вільного відвідувача» соціальних послуг. 

Разом з тим, в силу низки об'єктивних і суб'єктивних причин сучасна молодь виявилася не досить підготовленою до нових вимог політичної соціально-економічної й кадрової ситуації. Серйозному перекручуванню піддалася система знань про престижність освіти, відбулася переоцінка моральних цінностей, знизилася культура праці тощо. 

Тому в умовах переходу до ринкової економіки, коли інтенсифікується процес вивільнення робочої сили і підвищуються якісні вимоги до кваліфікації працівників, особливого значення набуває проблема розроблення цілісної системи професійної орієнтації. Її основу складають Концепція державної системи професійної орієнтації населення, Положення про професійну орієнтацію молоді, яка навчається, закони України «Про освіту», «Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні» та ін. Вагома увага звертається на необхідність наукового обґрунтування проблем професійної орієнтації і професійного самовизначення. У цьому аспекті вартісними є дослідження таких вітчизняних та закордонних вчених, як Т.Буякас, Л.Виготський, І.Дубровіна, І.Кондаков, Дж.Крайтс, І.Кулагіна, А.Леонтьєв, Л.Мітіна, Є.Павлютенков, Н.Подлєснова, А.Реан, С.Рубінштейн, А.Сазонов, В.Сахаров, Д.С’юпер, С.Чистякова, В.Ярошенко та ін. Вчені доводять, що науково обґрунтований і усвідомлений вибір громадянами професії створює передумови для отримання максимальних результатів від трудової діяльності. Підготовка до вибору професії важлива ще й тому, що вона є невід'ємною частиною всебічного й гармонічного розвитку особистості, і її варто розглядати в єдності й взаємодії з моральним, трудовим, інтелектуальним, політичним, естетичним і фізичним вдосконаленням особистості, тобто з усією системою навчально-виховного процесу.  

У зв’язку з цим актуальним постає питання організації ефективної профорієнтаційної роботи у загальноосвітній школі, спрямованої на сприяння молоді у професійному самовизначенні.  

Зрозуміло, що в початковій та середній школі вибір професії, особистісне самовизначення в ній носить попередній характер. Його мета – спробувати передбачити помилки в майбутньому й уникнути їх. У молодших школярів можна успішно формувати почуття любові та сумлінне ставлення до праці, розуміння їх ролі в житті людини та суспільства, інтерес до професій батьків, близького оточення. Це початковий етап формування у школярів професійної спрямованості, коли починають усвідомлюватися інтереси, здібності, цінності, пов’язані з вибором професії. Пізніше, у старшій школі, це безумовно, допоможе школярам визначитися у сфері їхньої трудової діяльності, виборі конкретної професії.  

Відомо, що обирати професію треба обдумано, враховуючи свої нахили та здібності, особисті і громадянські інтереси. Не буває поганих і хороших, цікавих і нецікавих, легких та важких професій. Значення професії в житті людини залежить не стільки від характеру роботи, скільки від того, як до нього ставиться сама людина, наскільки професія відповідає її запитам і можливостям. 

„Хочу – можу – необхідно” – формула успішного вибору професії. Позитивна відповідь на питання „Що я хочу?”, „Що я можу?” та „Яка професія є актуальною на ринку праці?” – означає, що підліток обрав вірний напрямок на шляху вибору своєї майбутньої професії. Але йому треба допомогти пізнати себе, світ професій та стан ринку праці.  

У цій ситуації актуально і гостро постає проблема конкретної допомоги старшим школярам в професійному самовизначенні засобами професійної орієнтації. Сьогодні формування психологічної готовності випускників школи до усвідомленого вибору професії, до праці стало не тільки гострою необхідністю, але й багатогранним і складним процесом. Його не можна здійснювати розрізнено, навіть, за допомогою досить гарних заходів. Тут вимагається систематична, послідовна і довготривала робота. Забезпечити ефективність цього процесу може тільки чітко поставлена профорієнтаційна робота, що враховує вплив на вибір молодою людиною професії різноманітних факторів. 

Отже, суспільна актуальність проблеми професійної орієнтації, її наукова й практична значущість зумовили вибір теми нашого дослідження «Профорієнтаційна робота в школі як складова професійного самовизначення старших школярів».  

Об’єктом дослідження - професійне самовизначення старших школярів, предмет - професійна орієнтація учнів як умова їх професійного самовизначення. 

Мета: на основі загальної характеристики процесу професійного самовизначення старших школярів розкрити особливості змісту й організації профорієнтаційної роботи в сучасній школі; обґрунтувати роль соціального педагога у підвищенні її ефективності. 

Завдання:  

  • проаналізувати й узагальнити підходи до розкриття сутності професійного самовизначення і професійної орієнтації; 

  • проаналізувати етапи профорієнтаційної роботи, розкрити її завдання у загальноосвітній школі; 

  • на основі наукової психолого-педагогічної літератури та емпіричних даних з’ясувати соціально-психологічні особливості професійного самовизначення старших школярів; 

  • охарактеризувати основні напрями, форми й методи профорієнтаційної роботи в школі, розкрити роль соціального педагога у підвищенні її ефективності;  

  • обґрунтувати необхідність психолого-педагогічної діагностики професійної спрямованості учнів як складової профорієнтаційної роботи в школі. 

Для вирішення поставлених завдань застосовувались такі методи дослідження: теоретичні (аналіз, узагальнення наукових та літературних джерел, порівняння, моделювання, системно-структурні, системно-функціональні методи, які дозволили систематизувати теоретичний матеріал з проблеми дослідження), емпіричні (опитування, анкетування, спостереження, бесіди, методи математичної обробки даних, контент-аналіз). 

Теоретичне значення дослідження полягає у тому, що розкрито концептуальні підходи до профорієнтації підлітків в рамках шкільного закладу; сутність поняття “професійне самовизначення” та “профорієнтація” у контексті діяльності шкільного навчального закладу; охарактеризовано основні методи й форми організації профорієнтаційної роботи в школі.  

Практична значущість дослідження полягає у розробці та застосуванні положень, висновків, рекомендацій щодо вдосконалення процесу професійного самовизначення особистості в умовах шкільного навчання. Охарактеризовані й систематизовані форми й методи організації профорієнтаційної роботи в школі, підібрані методики психологічного діагностування готовності школяра до свідомого вибору професії можуть стати ефективним інструментарієм реалізації актуальних завдань професійної орієнтації молоді, що навчається. 

Завдання реалізовані в основному змісті роботи, який включає три розділи, список використаних джерел . 

 

 

 

Вхід

Календар
«  Грудень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Останні новини
Сегодня материалов нет.







Copyright MyCorp © 2024 Створити безкоштовний сайт на uCoz