Правила поведінки здобувачів освіти
Правила поведінки здобувачів освіти Шандрівського ліцею
1.Загальні правила поведінки здобувачів освіти
1.1 Дисципліна і порядок у закладі освіти підтримуються на основі поваги людської гідності учнів, педагогів та інших працівників школи.
1.2 Застосування методів психологічного й фізичного насильства по відношенню до оточуючих не допускається.
1.3 Права й обов’язки учнів закладу освіти визначаються Статутом закладу освіти, іншими передбаченими Статутом локальними актами.
1.4 Здобувачі освіти повинні виконувати Статут закладу освіти, сумлінно вчитися, дбайливо ставитися до майна, поважати честь і гідність інших учнів та працівників закладу освіти й дотримуватись внутрішнього розпорядку:
- дотримуватися розкладу занять (уроків, факультативів), не запізнюватися й не пропускати заняття без поважних причин;
- дотримуватись чистоти в закладі освіти й шкільному дворі;
- берегти шкільну будівлю, обладнання, майно;
- дбайливо ставитися до результатів праці інших людей і надавати посильну допомогу в прибиранні шкільних приміщень під час чергування;
- підтримувати порядок і чистоту в приміщеннях закладу освіти: їдальнях, роздягальнях, туалеті та ін..;
- приділяти належну увагу своєму здоров’ю й здоров’ю оточуючих;
- брати участь у колективних творчих заходах класу й закладу освіти;
- приходити до закладу совіти завчасно до початку занять, чистими й охайними, знімати в гардеробі верхній одяг, займати своє робоче місце й готувати всі необхідні навчальні приналежності до уроку за розкладом.
1.5 Не дозволяється приносити на територію закладу освіти з будь-якою метою й використовувати в будь-який спосіб зброю, вибухові, вогненебезпечні речовини, алкогольні напої, інші одурманюючі засоби й отрути.
1.6 Не можна без дозволу педагогів або медичної сестри залишати територію закладу освіти в урочний час.
1.7 Учень школи повинен проявляти повагу до старших, піклуватися про молодших. Школярі поступаються дорогою дорослим, старші – молодшим, хлопчики – дівчаткам.
1.8 Поза школою учні поводяться скрізь і всюди так, щоб не осоромити свою честь і гідність та імідж школи.
1.9 Здобувачі освіти бережуть майно, акуратно ставляться як до свого, так і до чужого майна, дотримуються чистоти й порядку в приміщеннях та на території закладу освіти.
2.Поведінка на заняттях
2.1 Не спізнюватися на урок. Коли вчитель входить до класу, учні вітають учителя.
2.2 Кожен учитель визначає правила поведінки учнів на своїх заняттях; ці правила не повинні принижувати гідність учня й суперечити Статуту школи.
2.3 Під час уроку не можна гомоніти, відволікатися самому й відволікати однокласників від занять сторонніми розмовами, іграми та іншими діями, що не стосуються уроку.
2.4 Якщо під час занять учню необхідно вийти з класу, то він повинен спитати дозволу педагога.
2.5 Якщо учень хоче поставити питання вчителю або відповісти на його запитання, він підносить руку.
2.6 Під час уроку учень має право ставити питання вчителеві, якщо не зрозумів матеріал під час пояснення.
2.7 Учень має право відстоювати свій погляд і свої переконання під час обговорення різних спірних і неоднозначних питань, дотримуючись коректної форми.
2.8 На уроках учні мають право користуватися шкільним інвентарем, ставитися до нього дбайливо й акуратно. Після заняття повертати його вчителеві.
2.9 Учні не повинні розмовляти на сторонні теми на уроках, бо вони цим порушують права інших на отримання необхідних знань.
3.Поведінка здобувачів освіти до початку, на перервах і після закінчення занять
3.1 Під час перерви учень зобов’язаний:
- навести чистоту й порядок на своєму робочому місці;
- на прохання вчителя вийти з класу;
- виконувати вимоги чергового вчителя.
3.2 Час перерви – особистий час кожного учня. Він може його проводити на свій розсуд, проте не заважати іншим.
3.3 Під час перерви учні можуть вільно пересуватися закладом освіти, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися з метою безпеки (горище, підвал, кухня).
3.4 Фізична конфронтація, залякування й знущання, спроби приниження особистості, дискримінація по національній або расовій ознаці є неприпустимими.
3.5 На перервах школярі можуть звернутися до свого класного керівника, чергового вчителя чи адміністратора за допомогою, якщо проти них здійснюються протиправні дії.
4.Учням не рекомендовано
4.1 Під час перерв бігати сходами, поблизу віконних отворів і в інших місцях, не пристосованих для ігор.
4.2 Штовхати одне одного, кидатися предметами й застосовувати фізичну силу.
4.3 Вживати непристойні вирази й жести, галасувати, заважати відпочивати іншим.
4.4 Виходити зі школи без дозволу класного керівника або чергового адміністратора.
4.5 Самовільно розкривати вікна, сидіти на підвіконні.
4.6 Приносити зброю (у т.ч. ножі), вибухові, вогненебезпечні речовини, алкогольні напої, цигарки, наркотики та інші одурманюючі засоби.
4.7 Запізнюватись на заняття.
4.8 Вчиняти залякування, знущання, приниження особистості, булінг, дискримінацію за національною або расовою ознакою на адресу всіх учасників освітнього процесу.
5.Поведінка учнів у їдальні
5.1 Під час приймання їжі в їдальні учням слід дотримуватися правил гігієни та етикету.
5.2 Учні повинні шанобливо ставитися до працівників їдальні.
5.3 Не слід розмовляти під час вживання їжі.
5.4 Учні мають прибрати за собою посуд після приймання їжі, поставити на місце стільці. Учні дбайливо ставляться до майна шкільної їдальні.
5.5 Забороняється приходити до їдальні у верхньому одязі.
6.Правила користування бібліотекою
6.1 Підручники обгорнути спеціальною обкладинкою.
6.2 Не загинати сторінки підручника, користуватися закладкою.
6.3 Не закладати в підручник ручку або олівець: від цього псується книжка.
6.4 Не писати й не малювати в підручниках: це суспільна власність.
6.5 Не брати підручник брудними руками й не читати його під час приймання їжі.
6.6 Класти підручник тільки на чистий стіл або парту.