
STEM-освіта:
Не навчайте дітей так, як навчали вас, -
вони народились в інші часи...
STEM-освіта заснована на міжтрандисциплінарних підходах:
побудови навчальних програм різного рівня та окремих дидактичних елементів дослідження явищ і процесів навколишнього світу вирішення проблемно орієнтованих завдань.
Завдання STEM-освіти -це конкурентоспроможність випускників на сучасному ринку праці здатність і готовність до:
– розв’язання комплексних задач (проблем)
– критичного мислення
– творчості
– когнітивної гнучкості
– співпраці
– управління
– здійснення інноваційної діяльності.
Акронім STEM — це:
STEM =Science, Technology, Engineering, Mathematics - акронім слів природничі науки, технологія, інжиніринг, математика англійською мовою.
STEAM=Science, Technology, Engineering, Arts, and Mathematics-акронім слів природничі науки, технологія, інжиніринг, мистецтво, математика англійською мовою
STREAM=Science, Technology, Reading+WRiting Engineering, Arts, and Mathematics - акронім слів природничі науки, технологія, читання + письмо, інжиніринг, мистецтво, математика.
Головна мета STEM-освіти – це реалізація державної політики з урахуванням нових вимог Закону України «Про освіту» задля:
-посилення розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях створення науково-методичної бази для підвищення творчого потенціалу молоді й професійної компетентності науково-педагогічних працівників.
Ключові компетентності Нової української школи гармоніюють у системі STEM-освіти, створюючи основу для успішної самореалізації особистості і як фахівця, і як громадянина. Використання провідного принципу STEM-освіти — інтеграції — дає змогу здійснювати:
-модернізацію методологічних засад, змісту, обсягу навчального матеріалу предметів природничо-математичного циклу технологізацію процесу навчання та формування навчальних компетентностей якісно нового рівня якіснішу підготовку молоді до успішного працевлаштування та подальшої освіти.
Організаційна та навчально-методична робота STEM-освіти STEM-орієнтований підхід до навчання є одним із актуальних напрямів модернізації та інноваційного розвитку природничо-математичного й гуманітарного профілів освіти.
Такий підхід у школі сприяє:
-популяризації інженерно-технологічних професій підвищенню поінформованості про можливості кар’єри в інженерно-технічній сфері формуванню стійкої мотивації у вивченні дисциплін, на яких ґрунтується STEM-освіта.
Запровадження STEM-навчання має відбуватися:
-у межах чинного законодавства на засадах особистісно зорієнтованого, діяльнісного і компетентнісного підходів без очікувань повного переходу до другого покоління Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм за розуміння напрямів освітніх реформ задля більш якісного та сучасного навчання учнів поступово.
План
заходів проведення STEAM-місячника
на тему: «Кольорові ідеї та рішення, що змінили світ»
в Шандрівському НВК
№ з/п
|
Назва заходу
|
Дата проведення
|
відповідальний
|
1
|
Інструктивно – методична нарада по вивченню нормативно – правового забезпечення STEM освіти та методичних рекомендацій щодо її впровадження в освітній процес.
|
07.11.2019
|
Володько Ю.М.
|
2
|
Засідання проблемного семінару на тему: «"STEM освіта в формуванні ключових компетентностей учнів на уроках»
|
11.11.2019
|
Володько Ю.М.
|
3
|
Тренінг «“Шляхи впровадження STEM-освіти в навчальних закладах»
|
15.11.2019
|
Мороз Н.І.
|
4
|
Майстер – клас на тему: «STEM освіта на уроках математики"
|
18.11.2019
|
Жукова І.Б.
|
5
|
Круглий стіл «Особливості використання STEM-технологій в навчанні математики
|
20.11.2019
|
Білокінь Я.М.
|
6
|
Майстер - клас «Аналіз змістовних ліній навчальних програм»
|
22.11.2019
|
Половинко Л.П.
|
7
|
Інтегрований урок з фізики, біології, трудового навчання
|
25.11.2019
|
Половинко Л.П.
Жукова І.Б
Матяш Я.О.
|
8
|
Засідання педагогічної ради "STEM-освіта: впровадження та перспективи розвитку "
|
26.11.2019
|
Володько Ю.М.
Половинко Л.П.
|
9
|
Майстер – клас «Розробка STEM- уроку»
|
26.11.2019
|
Білокінь А.В.
|
10
|
Круглий стіл для учнів 8 – 11 класу «STEM: професії майбутнього».
|
27.11.2019
|
Дорошенко Н.В.
|
11
|
Практикум «Можливості впровадження STEM - освіти в початковій школі».
|
29.11.2019
|
Гранатир І.М.
|
Звіт вчителя 4 класу Поліщук Т.М.
Звіт вчителя української мови та літератури Дорошенко Н.В.
Звіт про роботу вчителів МО природничо-гуманітарного циклу предметів
Наказ про підсумки проведення місячника STEM освіти
|